Zo kan bezorging de conversie verhogen in je winkel[1]
Jij hebt een winkel. Een showroom. En je wilt graag dat meer mensen ook daadwerkelijk iets kopen als ze door je winkel of showroom lopen. Dat is ook belangrijk voor je omzet. Daarom laten we je graag zien hoe lokale en snelle bezorging de conversie in je winkel kan verhogen.
Dit heb je allemaal gedaan (als het goed is)[2] Je hebt vast al allerlei tips en tricks toegepast voor het verhogen van de conversie in je winkel al toegepast. Zo niet, check dan deze tips:
- [3]
Mensen in je winkel hebben een behoefte. Probeer die behoefte te achterhalen door gerichte vragen te stellen en goed te luisteren. Dan kun je namelijk nog beter laten zien hoe jouw producten aan die behoeften voldoen of problemen van bezoekers oplossen. - [4]
Vooral als je bijvoorbeeld meubels of woonaccessoires verkoopt. Een losse bank verkoopt minder goed dan wanneer je er bijvoorbeeld ook kussens op legt en een bijzettafeltje naast zet. Ook goed voor wat cross-selling! - [5] Een overvolle showroom is een echte conversiekiller. Zorg daarom voor genoeg ruimte en een logische looproute. En creëer eens een zithoek als bezoekers in je showroom zijn voor een grote aankoop. Dan kunnen ze bij jou overleggen met hun partner in plaats van thuis!
Niet alleen bij online bestellingen, maar ook bij fysieke winkels zijn snelheid en gemak cruciaal voor de conversie in je winkel. Mensen willen hun aankoop het liefst zo snel mogelijk in huis. Zonder gedoe. Met een snelle bezorgservice speel je daar slim op in en trek je die klanten net even wat makkelijker over de streep. En dit is waarom:
- [7]
Mensen willen hun producten liever vandaag dan morgen. Door lange levertijden trekken ze naar de concurrent. Hoe fijn is het dan als je die koelkast of wasmachine rechtstreeks uit je voorraad bij klanten kan bezorgen … op dezelfde dag? Antwoord: heel fijn. Ook voor je omzet. - [8]
Grote kans dat bezoekers onvoorbereid naar je winkel of showroom komen. Niemand neemt een aanhanger mee als ‘ie nog niets gekocht heeft. En dat hoeft ook niet als jij je producten rechtstreeks vanuit je winkelvoorraad bezorgt. Daardoor hoeven klanten niet eerst naar huis om transport te regelen. Kun je direct die deal sluiten!
Honderden onderzoeken wijzen het uit: gratis verzending verhoogt de conversie. Op de één of andere manier worden we er massaal door aangetrokken. Het maakt de koop niet alleen makkelijker, maar communiceert ook nog een extra positieve waarde voor klanten. Weer een reden om dat kingsize bed of die 32 pakken laminaat bij jou te kopen!
En nog meer voordelen[10] Je klanten weten precies wanneer hun pakket geleverd wordt. Namelijk vandaag nog. Daardoor gaat het meteen bij de eerst afleverpoging altijd goed. Die positieve ervaring zorgt voor een hogere klanttevredenheid, betere reviews en meer herhaalaankopen. Daarmee overtuig je dus niet alleen je huidige klanten, maar ook die in de toekomst.
Tip: vergeet het niet te communiceren![11]
Zo’n bezorgservice biedt echte meerwaarde voor klanten. Daarmee kun je je onderscheiden van andere winkels én als lokale winkelier ook concurreren met de grote jongens in je branche. Schroom dus ook niet om die meerwaarde te communiceren. Laat duidelijk zien dat je jouw XXL-artikelen op dezelfde dag nog bij klanten bezorgd!
Ook de conversie in je winkel verhogen?[12]
Wil jij ook de conversie in je winkel verhogen door grote producten dezelfde dag nog bij klanten thuis te bezorgen? Meld je dan aan bij hellobak. Wij nemen de bezorging van grote en zware artikelen uit handen voor lokale retailers/winkeleigenaren uit Rotterdam en omgeving en zorgen daarmee voor meer verkopen.
[BUTTON/LINK: WINKEL AANMELDEN]
—
Zo kan bezorging de conversie verhogen in je winkel – Hellobak
Meta omschrijving
Een snelle en makkelijke koop is key voor meer omzet. Ontdek daarom nu hoe een bezorgservice de conversie in je winkel kan v
Onderstaand is voor optimalisatie/meer zichtbaarheid in Google. Zie dat je Yoast hebt, dus kun je gewoon daar invoeren.